Úvod Novinky MAGNA PŘESUNULA V ČESKU ČÁST VÝROBY

MAGNA PŘESUNULA V ČESKU ČÁST VÝROBY

5. 1. 2017

Důvody, lokality, produkty, klient, modely, HR, nové projekty pro Mercedes a Jaguar, tržby, 70 let továrny v Liberci, řízení závodů v CEE z Česka, změny po prodeji interiérové divize…

LIBEREC (ČTK, Autofox) - Kanadský výrobce automobilových součástek Magna přesunul v Česku část výroby z Liberce do Mladé Boleslavi. Důvodem byly problémy s dopravou dílů v zimním období do české automobilky Škoda Auto. Kvůli kalamitě na silnici 35 se v minulosti dokonce stalo, že chybějící díly zastavily výrobu ve Škoda Auto na dvě a půl hodiny. Hrozilo, že Magna kvůli tomu o zakázku na výrobu nárazníků přijde. Montáž se proto před začátkem zimy 2016/2017 kompletně přesunula do Mladé Boleslavi, řekl ČTK ředitel libereckého závodu Miroslav Frontz. Magna dodává do závodu Škoda Mladá Boleslav nárazníky pro modely Fabia a Octavia v režimu just-in-time (JIT). „Opakovaně se nám v zimě stalo, že silnice nebyly udržované, rozsolené a všichni tady znají problémy v kopcích u Paceřic a Jeřmanic. Uvízlé kamiony pak ohrožovaly výrobu ve Škodovce, což pro ně bylo neúnosné,“ popsal problém Frontz.

Protože se firmě nepodařilo dosáhnout zlepšení údržby hlavního tahu na Mladou Boleslav, rozhodla se montáž nárazníků raději přesunout. „Pro Liberec to znamená ztrátu přibližně 150 pracovních míst,“ dodal ředitel závodu. V Liberci se nadále nárazníky pro vozy Škoda lisují a lakují, kompletace se už ale dělá v Mladé Boleslavi. Přesun výroby dokončila Magna v září 2016, o práci ale podle Frontze lidé nepřišli. „Našli jsme pro ně novou práci, máme tu jiné projekty,“ řekl Frontz. Plocha, která se přesunem montáže nárazníků uvolnila, zaplní podle něj už v roce 2017 nové projekty pro Mercedes a Jaguar. Je to ale podle Frontze pro Liberec škoda, protože tak mohla Magna na nových projektech zaměstnat nové lidi. V současné době továrna v Liberci zaměstnává zhruba 1800 pracovníků.

Továrna v Liberci v roce 2016 oslavila 70 let od svého založení (MagnaBohemia.cz). Začínala pod názvem Plastimat vyrábět plastový sortiment pro domácnost jako kbelíky, koše a nejrůznější nádoby. Později se továrna pod novými vlastníky (Eurotec, Peguform, Cadence Innovation, Magna) postupně přeorientovala na komponenty pro automobilový průmysl. V současnosti jsou hlavním výrobním programem nárazníky, palubní desky či páté dveře pro osobní automobily, ale také třeba masky pro nákladní vozy. Největšími klienty jsou značky koncernu Volkswagen, dodává díly také pro BMW, Citroën, Daimler nebo Mitsubishi. V roce 2015 Magna Bohemia uskutečnila zakázky za více než 10 miliard Kč (370 milionů eur, 400 milionů dolarů). Obrat v roce 2016 byl zhruba o 10 % vyšší.

Magna podniká v Česku prostřednictvím několika dceřiných firem. Některé z nich v roce 2015 změnily název, a to v souvislosti s prodejem interiérové divize španělské společnosti Grupo Antolin: Magna Exteriors Bohemia, Magna Exteriors Nymburk (dříve Magna Exteriors & Interiors Nymburk), Magna Automotive CZ, Magna Cartech. V Česku působí několik divizí Magny: Magna Seating (Chabařovice, Chomutov, Mladá Boleslav, Rychnov nad Kněžnou), Magna Exteriors (Liberec, Mladá Boleslav, Nymburk), Body & Chassis (České Velenice). Závod Libáň v roce 2015 přešel z Magna Exteriors na Grupo Antolin. Magna v Česku zaměstnává přibližně 7000 lidí. Z Liberce v současné době Magna řídí 13 výrobních závodů v šesti zemích v Evropě (Česko, Německo, Rusko, Polsko, Rumunsko, Turecko). 

 

Working...